Vacature Service Design /UX UI Researcher (

Service Design /UX UI Researcher ( in Delft

Over de functie

Wij zijn verantwoordelijk voor het helpen versnellen van de digitalisering en digitale transformatie van de TU Delft. Gericht op het realiseren van toegevoegde waarde in bestaande en nieuwe digitale klantervaringen, en het realisteren van nieuwe tech-, en dataoplossingen ten gunste van operationele efficiency en onderscheidend vermogen van de TU Delft. Voor onderzoekers, studenten, docenten en medewerkers. We doen dit in nauwe samenwerking met drie Digital Leads in de domeinen Onderwijs, Onderzoek & Innovatie en Operatie, en met (senior) stakeholders in de Faculteiten en Diensten van de TU Delft.

Wij zijn op zoek naar een ervaren en gedreven Service Designer/ UX UI Researcher.

Iemand die het voortouw neemt in het in kaart brengen van TU Delft employee journeys, en die het voortouw neemt in specifiek UX UI onderzoek. Om vervolgens jobs to be done, pains en gains te vertalen in waarde proposities voor verbeterde gebruikerservaringen.

Iemand die goed is in meenemen van TU Delft stakeholders in klantwaarde denken en doen, en die helpt de service design mindset, skillset en toolset van (multidisciplinaire) teams te ontwikkelen. De TU Delft is een internationale topuniversiteit die staat voor onderwijs, onderzoek en innovatie van wereldklasse om uitdagingen op het gebied van energie, klimaat, mobiliteit, gezondheid en de digitale maatschappij aan te gaan. Om deze standaard te handhaven is er prioriteit gegeven aan digitalisering en een Digitale Transformatie Strategie naar 2030 opgesteld. Als Service Designer / UX UI Researcher ben je versneller van de realisatie van digitale transformatie doelstellingen. Samen met de Digital Lead voor het domein Operations bepaal jij de scope en prioriteit van Customer Journey mapping en mining, gebruik makend van data en hypotheses voor verbetering.

Je initieert nieuwe activiteiten, faciliteert het multidisciplinaire team en help werkmethoden te standaardiseren. Je werkt samen werkt met business owners, product-, en proces owners, informatiemanagers, architecten, data analisten, en lean process management consultants, in de Faculteiten en Universiteitsdiensten. Je rapporteert aan de Service Design Lead in het Digital Transformation Office.

Hoofdverantwoordelijkheden:

Leiden van service design/customer journey mapping en mining activiteiten, vanuit het centrale Digital Transformation Office (DTO)

Samenwerken, meelopen met verschillende employees in Faculteiten en Diensten, om inzicht te krijgen in hun doelstellingen, behoeften, jobs to be done, gedrag, pains en gains, sentiment. Ontwerpen en implementeren van service design strategieën en oplossingen die de gebruikerservaring van deze medewerkers en de efficiëntie van TU Delft dienstverlening verbeteren.

Faciliteren van workshops, interviews en gebruikerstests om inzicht te vergaren en ideeën te valideren.

Opstellen van user journeys, persona's en service blueprints om complexe processen en interacties te visualiseren.

Ervoor zorgen dat klantwaarde denken en doen aan de basis staat van digitale optimalisatie en transformatie initiatieven.

Verzamelen en analyseren van data om de effectiviteit van gerealiseerde service design initiatieven te meten en continu verbeteringen aan te brengen.

Functie eisen

Functie eisen

•Opleiding in servicedesign, interactieontwerp, bedrijfskunde of een gerelateerd vakgebied.

•5- 10 jaar aantoonbare ervaring met servicedesign en de bijbehorende methoden en technieken, zoals design thinking, user research, prototyping en co-creatie.

•Ervaring in grote organisaties met complexe processen. Ervaring in een academische omgeving is een pré.

•Affiniteit met technologische innovatie en digitale transformatie

•Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden, met het vermogen om complexe uitdagingen te begrijpen en op te lossen.

•Goede communicatie- en samenwerkingsvaardigheden, met het vermogen om effectief te werken met diverse belanghebbenden op verschillende niveaus.

•Vloeiend in zowel Nederlands als Engels, zowel mondeling als schriftelijk.

Over het bedrijf

De Technische Universiteit Delft (TU Delft) is een vooraanstaande Nederlandse universiteit op het gebied van technologie en engineering, gevestigd in Delft, Nederland. Hier zijn enkele kernpunten over de TU Delft:

Solliciteer

Herken jij jezelf helemaal hierin? Dan ben jij de Service Design /UX UI Researcher ( die past bij Maandag®. Wij kijken uit naar jouw sollicitatie. Wie weet ziet jouw maandag er binnenkort net zo tof uit als die van ons.



Functie:Specialisten op het gebied van reclame en marketing
Startdatum:16-5-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4000 – 7000
Uren per week:24 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Maandag via sven.broekman@maandag.nl of 31657653366. Of bezoek hun website https://www.maandag.nl.

Deel de vacature:

Redactie Delftkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de delftkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures delft
  2. Service Design /UX UI Researcher ( Maandag 16-05-2024

Bekijk ook andere vacatures